Djoković zarađuje manje od Nadala, Federera, Šarapove
Koliko su marketinški moćna i popularna lica Rogera Federera i Rafaela Nadala govori podatak da ni nakon godinu dana koliko je već prošlo od početka teniske dominacije Đokovića nad njima oni i dalje zarađuju daleko više od svjetskog broja 1 tenisa. Novak Đoković zarađuje manje čak i od Marije Šarpove. Pod zaradom se podrazumjevaju novci od osvojenih turnira i sponzorskih ugovora.
Pitanje je da li će Đoković ikada moći da zarađuje kao Roger Federer ili Rafael Nadal. Prije svega, Đoković na samom vrhu traje neuporedivo kraće od spomenute dvojice. Njegova dominacija je počela tek prije godinu dana, što je, kada je marketinška prepoznatljivost u pitanju, prekratko da bi dostigao dvojicu među najboljim teniserima u istoriji.
S druge strane, veličina Đokovićevog domaćeg tržišta neporediva je sa španskim ili švajcarskim. Stoga Đoković među istaknutim sponzorima nema nijednog srpskog, dok je Federer zaštitno lice ’Lindta’, ’Credit Suissea’ ili elektronskog diva ’Jure’, a Nadalov marketinški tim, uz ’Nike’ ili ’Armani Jeans’, uljepšavaju i brojne španske kompanije.
Osim prednosti na domaćim tržištima, koja mogu platiti njihovu cijenu, Nadal i Federer su i dalje jači mamac za najpoznatije multinacionalne brendove od Đokovića, iako se taj odnos u poslednjih 12 mjeseci menja u korist Srbina.
Osvajanje US Opena prošle godine imalo je velik uticaj na Novakovu globalnu prepoznatljivost. To nam je dalo priliku da svijetu, a pogotovo SAD-u, kao najvećem i najzanimljivijem tržištu, pokažemo da je tenis dobio novi broj jedan i da im pokažemo sve njegove kvalitete“, rekao je Novakov stric Goran Đoković, glavni i odgovorni u timu za sponzorska pitanja.
Njegove riječi o Novakovoj prepoznatljivosti lako je potkrepiti rezultatima istraživanja koje je provela kompanija ’Nielsen Sports’. Ta američka firma izračunava takozvani N-rezultat, nivo marketinškog potencijala određenog sportiste na temelju njegove prepoznatljivosti i pozitivnog ili negativnog mišljenja ispitanika o njemu i onome što radi.
Nakon titule u Njujorku, Đokovićev N-rezultat, koji se odnosi isključivo na američko tržište, je udvostručen. Međutim, i taj novi rezultat bio je jednak onom koji ima Amerikanac James Blake, nekada četvrtog igrača svijeta, koji već nekoliko godina nije u vrhu ATP liste i koji nikada nije bio ni blizu Đokovićevih rezultata.
“To je posljedica mnogih aktivnosti, od silne energije koju ulažemo u njegove svakodnevne medijske i sponzorske aktivnosti do prilika za Novakovo predstavljanje najširem krugu ljudi. Na primjer, njegovo igranje kola sa Keti Holms i Džejem Lenom odvelo ga je u domove miliona Amerikanaca koji do tada nisu čuli za njega“, tvrdi Novakov stric.
Ukoliko Novak nastavi da dominira, teniska ljestvica neće ostati jedina na kojoj je niz godina neprikosnoveni dvojac izgubio primat.
Forbs - 10 najplaćenijih tenisera/tenisrki: (zarada za godinu dana, podaci za juli 2011.)
1. Rogr Federer 47 mil. $
Sponzori: Gilette, Rolex, Nike
2. Rafael Nadal 31 mil. $
Sponzori: Kia Motors, Nike, Armani Jeans
3. Marija Šarapova 25 mil. $
Sponzori: Nike, Evian, Tag Heuer
4. Novak Đoković 18 mil. $
Sponzori: Sergio Tacchini, Mercedes-Benz, Head
5. Andy Murray 13,5 mil. $
Sponzori: Adidas, Head, RBS
6. Andy Roddick 13 mil. $
Sponzori: Lacoste, SAP, Lagardere
7. Caroline Wozniacki 12,5 mil. $
Sponzori: Adidas, Oriflame, Turkish Airlines
8. Venus Wiliams 11,5 mil. $
Sponzori: Ralph Lauren, Wilson, Electronic Arts
9. Kim Clijsters 11 mil. $
Sponzori: Fila, Adecco, Citizen
10.Serena Wiliams 10,5 mil. $
Sponzori: Nike, Hewlett-Packard, Gatorade
Izvor: jutarnji.hr i b92.net
Pitanje je da li će Đoković ikada moći da zarađuje kao Roger Federer ili Rafael Nadal. Prije svega, Đoković na samom vrhu traje neuporedivo kraće od spomenute dvojice. Njegova dominacija je počela tek prije godinu dana, što je, kada je marketinška prepoznatljivost u pitanju, prekratko da bi dostigao dvojicu među najboljim teniserima u istoriji.
S druge strane, veličina Đokovićevog domaćeg tržišta neporediva je sa španskim ili švajcarskim. Stoga Đoković među istaknutim sponzorima nema nijednog srpskog, dok je Federer zaštitno lice ’Lindta’, ’Credit Suissea’ ili elektronskog diva ’Jure’, a Nadalov marketinški tim, uz ’Nike’ ili ’Armani Jeans’, uljepšavaju i brojne španske kompanije.
Osim prednosti na domaćim tržištima, koja mogu platiti njihovu cijenu, Nadal i Federer su i dalje jači mamac za najpoznatije multinacionalne brendove od Đokovića, iako se taj odnos u poslednjih 12 mjeseci menja u korist Srbina.
Osvajanje US Opena prošle godine imalo je velik uticaj na Novakovu globalnu prepoznatljivost. To nam je dalo priliku da svijetu, a pogotovo SAD-u, kao najvećem i najzanimljivijem tržištu, pokažemo da je tenis dobio novi broj jedan i da im pokažemo sve njegove kvalitete“, rekao je Novakov stric Goran Đoković, glavni i odgovorni u timu za sponzorska pitanja.
Njegove riječi o Novakovoj prepoznatljivosti lako je potkrepiti rezultatima istraživanja koje je provela kompanija ’Nielsen Sports’. Ta američka firma izračunava takozvani N-rezultat, nivo marketinškog potencijala određenog sportiste na temelju njegove prepoznatljivosti i pozitivnog ili negativnog mišljenja ispitanika o njemu i onome što radi.
Nakon titule u Njujorku, Đokovićev N-rezultat, koji se odnosi isključivo na američko tržište, je udvostručen. Međutim, i taj novi rezultat bio je jednak onom koji ima Amerikanac James Blake, nekada četvrtog igrača svijeta, koji već nekoliko godina nije u vrhu ATP liste i koji nikada nije bio ni blizu Đokovićevih rezultata.
“To je posljedica mnogih aktivnosti, od silne energije koju ulažemo u njegove svakodnevne medijske i sponzorske aktivnosti do prilika za Novakovo predstavljanje najširem krugu ljudi. Na primjer, njegovo igranje kola sa Keti Holms i Džejem Lenom odvelo ga je u domove miliona Amerikanaca koji do tada nisu čuli za njega“, tvrdi Novakov stric.
Ukoliko Novak nastavi da dominira, teniska ljestvica neće ostati jedina na kojoj je niz godina neprikosnoveni dvojac izgubio primat.
Forbs - 10 najplaćenijih tenisera/tenisrki: (zarada za godinu dana, podaci za juli 2011.)
1. Rogr Federer 47 mil. $
Sponzori: Gilette, Rolex, Nike
2. Rafael Nadal 31 mil. $
Sponzori: Kia Motors, Nike, Armani Jeans
3. Marija Šarapova 25 mil. $
Sponzori: Nike, Evian, Tag Heuer
4. Novak Đoković 18 mil. $
Sponzori: Sergio Tacchini, Mercedes-Benz, Head
5. Andy Murray 13,5 mil. $
Sponzori: Adidas, Head, RBS
6. Andy Roddick 13 mil. $
Sponzori: Lacoste, SAP, Lagardere
7. Caroline Wozniacki 12,5 mil. $
Sponzori: Adidas, Oriflame, Turkish Airlines
8. Venus Wiliams 11,5 mil. $
Sponzori: Ralph Lauren, Wilson, Electronic Arts
9. Kim Clijsters 11 mil. $
Sponzori: Fila, Adecco, Citizen
10.Serena Wiliams 10,5 mil. $
Sponzori: Nike, Hewlett-Packard, Gatorade
Izvor: jutarnji.hr i b92.net
Komentiraj ovaj članak