Sampras: " Đoković nema slabosti"

Legendarni Pit Sampras je rekao da Novak Đoković ne treba da menja ništa u svojoj igri i da će u narednih četiri, pet godina dominirati svetskim tenisom.

Novak je imao jednu od najboljih ako ne i najbolju sezonu u istoriji sporta. Šta te je najviše impresioniralo?

„Mislim da je mentalno okrenuo stvari na svoju stranu. Sada je neverovatno jak u glavi. Pre par sezone imao je uspone i padove, a sada jednostavno imam osećaj da je postao neverovatan takmičar. Videli smo na US openu, izgubio je prva dva seta od Rodžera ali se vratio i dobio je taj meč. Kreće se sjajno, ima sjajnu igru, odličan servis, odličan forhend, ali čini mi se da je ranije bio mentalno lomljiv, a sada je postao kao stena.“

Na pitanje da li Novak ima najbolje kretanje od svih tenisera Sampras je kratko prokomentarisao: „100%. On se kreće kao gepard.“

Legendarni teniser otkrio je i koje je savete dao Đokoviću kada su se Srbin i Amerikanac sreli u Los Anđelesu prošle godine.

„Puno pitanja mi je postavio o tome kako izgleda biti broj jedan. Jednostavno, zanimalo ga je ša ja mislim o tome i šta sam ja radio kako bih ostao na vrhu. Ja sam mu rekao da sam ja pokušavao da sve pojednostavim. Rekao sam mu da sam se trudio da igram svoj tenis, trudio sam se da ne radim previše, nisam želeo da imam stvari koje me ometaju samo sam želeo da se koncentrišem na pobeđivanje. Rekao sam mu: ’Novače, ti si u drugačijoj poziciji, imaš iza sebe zemlju koja te obožava i zbog toga je drugačije, ali što se mene tiče, ja sam samo pokušavao da pojednostavim stvari’.“

Sampras je pričao i o karakteru najboljeg svetskog tenisera.

„Kao što sam rekao, ja neću da ga menjam. Ja sam kao što znate bio prilično stidljiv, zadržavao sam svoju privatnost. Novak je malo više izražava svoje emocije na terenu. Mislim da je uzeo neke moje savete, ali Novaku ide sjajno, imao je sjajnu godinu. Rekao sam što se mene tiče, ja sam se trudio da sve bude jednostavno, trenirao sam i želeo sam da budem najbolji igrač, nisam bio uključen u toliko drugih aktivnosti. Neke stvari koje sam mu rekao je čuo, ali takođe on ima odgovornost i prema svojoj zemlji da bude kao portparol cele zemlje. Ja sam bio poprilično izolovan.“

Da li te je pitao o raspredu i odabiru turnira?

„Jeste. Rtekao sam mu: ’Novače, sada si u periodu kada trebaš da osvajaš Gren slemove, stigao si do tog nivoa. Trebaš da ostaneš bbroj jedan, Dejvis kup ti je važan, ali to je tvoja odluka da li ćeš ga igrati.’ On je sam shvatio šta treba da radi ima dobar tim iza sebe, on je dbar momak. Osetio sam da je jednostavno dobra osoba. Odlično mu ide i ne reba ništa da menja.“

Đoković je u više navrata rekao da si mu ti bio teniski uzor dok je odrastao. Da li imaš osećaj ponosa kada znaš da si bio veliki izvor motivacije najvećem igraču na svetu?

„Osećam se dobro povodom toga. Milsim da ja nisam ništa više od onoga što sam uradio u karijeri. Na neki način inspirisao sam Rodžera i Novaka. Slušajte, ja sam prilično skroman. Ne smatram sebe ikonom, jednostavno imao sam tokom karijere neke brojke koje su prilično impresivne. Bio sam prvi šest godina,. osvojio sam 14 Gren slemova. I ovi momci kada dođu do tog nivoa, kao što je Novak sada došao, pitaju se kako mu je to uspelo? Novak sada ima 24 godine i to su godine kada si mentalno sazreo, kada si fizički odličan... U naredne četiri godine će biti njegovo vreme, otprilike do 29. godine. Imam osećaj da će u narednih četiri ili pet godina Novak biti među dva ili tri najbolja tenisera sveta. On je previše dobar. Kreće se sjajno, mentalno je shvatio šta treba da radi, jednostavno on nema slabosti“, rekao je legendarni Pistol Pit.

Nema komentara

Komentari predstavljaju lične stavove i mišljenja posjetitelja stranice, a nikako stav stranice, novinara i administratora....

Pokreće Blogger.