Đoković: Šampion sam na mamu

ATP Dubai: Dugo čuvana tajna konačno je izbila na videlo. Novak Đoković je potvrdio da mu je majka Dijana bila talentovana gimnastičarka i da je od nje nasledio neverovatnu fleksibilnost, jedan od zaštitnih znakova njegove dominacije u teniskom svetu.

– Jeste, šampion sam na mamu – izjavio je juče u Dubaiju, ne krijući šeretski osmeh. – Tata će se malo ljutiti,ali šta ja tu mogu.

Svetski broj 1 će ove nedelje  igrati na prvom turniru od osvajanja Australijskog opena krajem januara.

– Igrao sam samo Dejvis kup, a posle toga nisam imao nijedan zvanični meč. Uzeo sam slobodno vreme da napunim baterije i oporavim se, i fizičkii psihološki. Ovde sam već nekoliko dana, treniram i spremam za sezonu na tvrdim podlogama.

Slobodno vreme je jedva dočekao da provede kod kuće.

– Bio sam u Srbiji sa porodicom,to uvek uradim kada imam nekoliko slobodnih nedelja. iskoristio sam to vreme i za humanitarne akcije i svoju Fondaciju. Proveo sam sedam dana na pripremama sa braćom, lepo je da smo ponovo bili zajedno.


Mnogi već u ovoj sezoni vide reprizu 2011, kada je bio nepobeđen do sredine juna.

– Psihološki se osećam opuštenije nego 2012, jer mi je posle 2011.bilo veoma teško, pogotovo mentalno.Iako sam odlično igrao, bio sam prvi put u poziciji da budem broj 1 i da u celoj godini branim tri grend slem titule. Zato mislim da je činjenica da sam završio prošlu godinu kao broj 1 još veći podvig nego ono što sam uradio u 2011. Sada sam spreman za novi izazov.

Neporažen je od početka novembra, ima 13 pobeda zaredom, uz osvojen masters i Australijski open.

– Ne razmišljam o novoj seriji, to je gotovo nemoguće napraviti. Ali saznanje da sam to jednom uspeo, dajem i mentalnu prednost i sigurnost dana svaki turnir dođem uveren da mogu da pobedim – ne odustaje Đoković od još jedne velike serije bez poraza.

Grend slem, osvajanje sva četiri najveća turnira u nizu, nije nemoguća misija ove godine.

–Uvek ste u dobroj poziciji da osvojite Grend slem kada osvojite prvi od četiri najveća turnira u sezoni. Ko god pobedi u Melburnu, imatu šansu, ali sezona je izuzetno duga. Ja još ne želim da razmišljam o Rolan Garosu, želim da se usredsredim samo na turnir koji me sada čeka. Uvek razmišljam korak po korak, to me je i dovelo u ovakvu situaciju.

Đoković svake godine odigra bar jedan maraton u Melburnu, prošlog januara protiv Mareja i Nadala, nedavno sa Vavrinkom.

– Neko to voli jer postaje deo istorije, takvih susreta nema mnogo, ali pitanje je da li navijači žele da sede šest sati na tribinama.Ipak, nemamo toliko mnogo petočasnovih mečeva, možda nekoliko godišnje. Zato mislim da je to dobro za sport.

Jedna od aktivnosti po kojoj se Novak Đoković sve više ističe je i humanitarni rad.

–Fondacija „Novak Đoković” postoji od 2007, a od 2011. smo fokusirani na mlade, pokušavamo da pomognemo deci pružajući imbolje uslove za život,  da ostvare svoje mogućnosti. Nisam prestao da sanjam, uveren sam dasvako dete ima pravo na snove. Mi smo još mlada fondacija, moja devojka je direktorka, možemo mnogo da rastemo. To što nas je princ Vilijam primio u Londonu pre nekoliko meseci, uz dobijanje nagrade od ATP za humantarni rad, daje nam veliku motivaciju i inspiracijuda radimo još bolje. Kao neko veoma uspešanu sportu, smatram da su obaveza i odgovornost svake uspešne osobe da vrati nazad na neki način. Mnogo je dece na ovom svetu koja nemaju ono što mi imamo.

Endi Marej je mnogo napredovao, ali ove godine ne igra u Dubaiju.

– On je odigrao puno mečeva u poslednje vreme. I fizički i mentalno je za njega bila teška prošla godina. Ranije je odlučio da napravi pauzu od pet, šest nedelja pre nego što počne duga serija važnih turnira. Siguran sam da on radi ono što je najbolje za njega.

Iako je odigrao dva poslednja grend slem finala sa Marejem, ne slaže se da mu je postao najveći rival.

– Ne mogu njemu da dam prednost pred Federerom i Nadalom, jer su sva trojica moji najveći rivali. Rodžer i Rafa su bili tako dominantni, Endi i ja smo odigrali mnogo velikih mečeva u poslednjih 15 meseci i nadam se da možemoto da nastavimo.

Pratio je Nadalov povratak.

– Gledao sam neke detalje, jedan set u Brazilu. I dalje je veoma dobar na šljaci. Nisam ni očekivao drugačije, ali nisam u njegovim cipelama, ne znam kako se oseća. Mada, igrati jedno finale i osvojiti jednu titulu, iako je to serija 250, siguran sam da će mu doneti dosta samopouzdanja. On sada želi da igra mečeve, nije važno na kakvom nivou.

Ne smatra da mu je zbog Nadalove pauze ovog juna životna prilika da osvoji Rolan Garos.

– Čak i prošlog proleća, kada je odlično igrao na šljaci, ali i nekoliko godina ranije, osećao sam da je samo nekoliko poena odlučilo pobednika. Sada osećam da sam napredovao, volim da igram na šljaci. Nije moja najuspešnija podloga, ali na njoj sam odrastao. Nadal je najveći izazov, kralj šljake, ali mi ne znamo šta će se dogoditi do Rolan Garosa. Mnogo je turnira na betonu, na šljaci, da biste osvojili grend slem morate da budete 100 odsto spremni u svemu.

Šta treba da uradi da osvoji Kup musketara.

– Moram fizički da budem fit, moram da budem svež. Biće interesantno videti kako će proteći dva turnira pre toga, nedelja za nedeljom, Madrid i Rim, pa sačekati dolazak u Pariz. Sada je moja igra tamo gde treba da bude uovom momentu, a na Rolan Garos ću se fokusirati kada vreme za to dođe.

Mnogo puta se izvukao kada su ga svi videli poraženog.

– Imam sjajnu fizičku kondiciju i veliko samopouzdanje. Osvajanje velikih turnira i pobede na najvećoj sceni mi mnogo pomažu da dočekam šansu kada gubim. Naporan rad mnogo doprinosi, pogotovo na grend slemovima gde se igra po četiri, pet setova. Svaki veliki meč je mentalna i fizička bitka, pogotovo na najvećim takmičenjima. Svaki poen je bitan.

U prvom kolu igra sa Troickim.

– Viktor možda nije igrao najbolje u poslednjih 12 meseci. Bio je 12. na svetu u 2011, blizu top tena. Uvek je teško igrati protiv njega, ne samo zato što dobro servira ili odlično igra, nego mi je i jedan od najbližih prijatelja. Zajedno smo odrasli, igrali toliko mečeva, zajedno i jedan protiv drugog,  dublove, Dejvis kup. Ali kada stanete na teren, profesionalac ste i želite da pobedite.

Nema komentara

Komentari predstavljaju lične stavove i mišljenja posjetitelja stranice, a nikako stav stranice, novinara i administratora....

Pokreće Blogger.