Izjava Federera prije početka US Opena

Petostruki osvajač US opena Rodžer Federer ponovo je u Njujorku kao jedan od glavnih favorita za trofej.
U prethodne dve godine zaustavili su ga Del Potro u finalu i Đoković u polufinalu, a Rodžer je na konferenciji za novinare govorio o šansama njih dvojice na predstojećem turniru, kao i o svojoj formi, činjenici da je napunio 30 godina, inspiraciji koju pronalazi u Andreu Agasiju, kao i o šansama Endija Marija da konačno uzme prvu Grend slem titulu.

U kakvoj si formi i kakva su tvoja očekivanja pred US open?

„Dobro se osećam, mnogo sam trenirao. Sada sam se malo odmarao, kao i u nedelju. Nema dosadnih povreda i sve je pod kontrolom. Posle turnira u Sinsinatiju odmah sam se vratio treninzima. Uslovi su bili u redu ovde u Njujorku, a čini mi se da je podloga malo sporija. Nije to neka ogromna razlika, ali jeste sporije, to je moje mišljenje. To može da ima više uticaja nego neki rival. Osim toga, pripreme su protekle dobro i jedva čekam da turnir počne. Uvek je divno biti deo ovoga, imao sam mnogo uspeha na US openu i lepo je vratiti se“.

Kako to što si napunio 30 godina menja tvoja očekivanja?

„Nikako. Ništa se nije promenilo, jednako sam profesionalac kao i ranije i jednaki sam gladan uspega. Sve je i dalje potpuno normalno, samo se broj promenio“
Andre Agasi imao je mnogo uspeha u svojim tridesetim, osvajao je Grend slem titule. Da li u njemu pronalaziš inspiraciju fizički ili mentalno?

„Igrao sam sa njim ovde 2005. godine, mislim da je on tada imao 35 godina i da mu je to bio 20. US open. Ja sam sada 13. put ovde, 12. u glavnom žrebu i definitivno je inspirišuće kada vidite ljude koji su imali tako duge karijere poput Kena Rozvela, Džimija Konorsa, Andrea Agasija i mnoge druge. Osećam da mi moj način igre dopušte da se takmičim još mnogo godina. Odigrao sam skoro hiljadu mečeva na Turu i to uzima danak, ali i dalje sam veliki profesionalac kada je reč o masažama, istezanju, dijeti, spavanju i ostalim sličnim stvarima. Uvek sam razmišljao na duge staze, nisam jurio nigde otkad sam postao broj jedan pre sedam godina. Zato sam uveren da još mnogo godina mogu da igram na najvišem nivou“.

Del Potro se vraća na US open, misliš li da je on jedan od favorita za titulu, uz tebe, Rafu i Đokovića?

„Mislim da ne bi bilo korektno prema njemu dati mu ulogu favorita. Mislim da igra dovoljno dobro kako bi pobedi jer da je tako ne bi ni osvojio ovaj turnir u prošlosti, ali možda mu je ipak potrebno malo više tenisa? Verovatno. Ukoliko se fizički bude dobro osećao i ukoliko dogura recimo do četvrtfinala, mislim da će onda biti velika pretnja. Ali da ga sada stavim u prvi plan, teško. Mislim da Novak, Rafa i ja igramo ekstremno dobro u ovom trenutku. Ne znam ni kakav je njegov žreb, ali mislim da je za njega važno da dobije početne mečeve bez preteranog utroška energije. Igrao sam sa njim prošle nedelje i bio je dobar, lepo je što se vratio i nadam se da će ostvariti dobar rezultat ovde“.
Šta misliš kako je Novak postigao to što je postigao ove godine i kaži nam svoje utiske o sezoni koju on ima?

„Impresivno, najblaže rečeno. Neverovatno je kakvu je seriju napravio, pogotovo što je ovde izgubio prošle godine u finalu, a verovatno je računao da ima šanse da pobedi Rafu. Njegov povratak posle tog poraza pokazuje dosta, donosio je prave odluke, vratio se još jači i verovao je da to može da postigne, pa je napravio neverovatnu seriju ove godine. Bilo je divno to gledati, iako mislim da sam odgledao samo 10-15 mečeva od 50 i kusur koliko je odigrao. Tako da je meni teško da procenim koliko je zapravo dobro igrao. Video sam ga na nekim mečevima i bio je zaista dobar, ali nisam uvek uz teren. Njegov učinak govori za sebe, on i dalje igra vrlo dobro i jedan je od favorita za titulu, ako ne i najveći“.

Kako bi procenio šanse Endija Marija ovoga puta, on je slavio u Sinsinatiju i US open je njegov omiljeni turnir?

„Ima veoma dobre šanse, a to bih rekao i da nije osvojio trofej u Sinsinatiju. Treba sagledati situaciju iz šire perspektive, imao je dobru sezonu i igrao izvanredno na Australijan openu, ali je nažalost naleteo na Novaka koji je igrao fantastičan tenis, što sam i ja osetio u polufinalu, iako mislim da je to bio neizvestan meč i da sam i ja mogao da pobedim. Tako da sam znao koliko Novak dobro igra i očekivao sam da pobedi, iako sam mislio da je Mari bio jednako dobar tokom turnira. Posle je zauzeo negativan stav. Ranije sam rekao kako je Novak donosio prave odluke posle poraza u finalu, možda Endi to nije učinio posle Australije. Ali vratio se u velikom stilu na šljaci, igrao je dobro na travi i za mene je potpuno normalno što na US open dolazi u odličnoj formi. Tako da je za mene jedan od najvećih favorita“.

Nema komentara

Komentari predstavljaju lične stavove i mišljenja posjetitelja stranice, a nikako stav stranice, novinara i administratora....

Pokreće Blogger.